Undervisningsområder

Underviser i Musiksociologi og Bachelorprojekt på Music Management, samt i Kultur- og Branchestudier på RMCs øvrige uddannelser.

Forskningsområder

Musikkens digitale medielandskab, Musikstreaming, Sociale medier, Musik og medier, Musikbranche, Populærkultur

Forskningsprojekter

Streaming-økonomiens konsekvenser for danske rytmiske musikere (Igangværende)

Ad Hoc Entrepreneurs: Middle-Layer Musicians and the Contemporary Media Landscape (Afsluttet)

Video

Lyd

Billede

CV: 

 

Publikationer

Pedersen, Rasmus Rex (2015), Ad Hoc Entrepreneurs: Middle-Layer Musicians and the Contemporary Media Landscape. Ph.d.-afhandling, Roskilde Universitet, Roskilde.

 

Pedersen, Rasmus Rex (2016), "Den digitale (r)evolution: Institutionelle forandringer i den danske musikbranche". i M. Krogh & H. Marstal (red), Populærmusikkultur i Danmark siden 2000. Syddansk Universitetsforlag, s. 383-406.

 

Pedersen, Rasmus Rex (2016), "Den digitale musikbranche - Streaming og lyttemønstre". i J. B. Jessen, A. M. Nielsen, T. Vind (red.), Biblioteker og musik - Perspektiver. København: Slots- og Kulturstyrelsen. 

 

Pedersen, Rasmus Rex (2016), 'Hvem tjener på musikstreamingen?' Magasinet K, vol 2016/3.